49-годишният бизнесмен работеше за удължаване на живота на хората с компания, специализирала се в компютърни програми за проследяване на клинични изпитания във фармацевтичната индустрия.
49-годишният милиардер Глен де Врис оцеля след пътуване до Космоса през октомври заедно с актьора Уилям Шатнър. По-малко от месец по-късно обаче загина при катастрофа с малък самолет “Чесна” в щата Ню Джърси.
Преди месец американската компания “Блу ориджин” на Джеф Безос изстреля кораба “Ню Шепард” с четирима космически туристи на борда, които се приземиха след 10-минутен полет до Космоса. Изстрелването, полетът и приземяването се излъчваха на сайта на компанията на Джеф Безос.
Космическите туристи, които летяха, са Крис Бошуайзен, бивш инженер от НАСА и съучредител на компанията “Планет лабс”, Глен де Врис, съучредител на фирмата “Медидейта сълушънс”, Одри Пауърс, вицепрезидент на “Блу ориджин”
и актьорът, Уилям Шатнър,
известен с ролята на
капитан Кърк в сериала “Стар трек”.
Той е на 90 години и стана най-възрастният човек, летял до Космоса.
Полетът им продължи около десет минути, а корабът се издигна на височина от около 106 км над Земята.
Де Врис така и никога не разкри колко е платил за място в космическия кораб “Ню Шепард”. Но каквато и да е сумата, след завръщането си на Земята Де Врис каза пред Си Ен Ен, че си е заслужавало.
Малкият самолет “Чесна”, с който е летял бизнесменът Глен де Врис, катастрофирал в окръг Съсекс. На борда на самолета имало още един човек - 54-годишния Томас Фишър, който също загина.
Съкрушени сме, след като научихме за внезапната смърт на Глен де Врис. Той внесе толкова живот и енергия на целия екип на “Блу ориджин”, написа в туитър компанията на Джеф Безос.
Глен де Врис е съучредител на създадената през 1999 г. компанията “Медидейта сълушънс”, специализирала в компютърни програми за проследяване на клинични изпитания за фармацевтичната индустрия. Тя е купена през 2019 г. от “Системи Дасо”.
“Прекарах цялата си кариера, работейки за удължаване на живота на хората”, каза Де Врис в изявление на “Блу ориджин” преди космическата си мисия. “Въпреки това, с ограничени материали и енергия на Земята, разширяването на нашия обхват в Космоса може да помогне на човечеството да продължи да процъфтява.”
Полицията на Ню Джърси каза, че самолетът паднал в гориста местност в четвъртък следобед на около 40 мили северозападно от Ню Йорк. Според записите на федералната авиационна агенция (FAA) се казва, че “Чесна 172” - четириместен самолет, използван за тренировъчни и развлекателни полети - участвал във фатална катастрофа при “неизвестни обстоятелства в силно залесена местност” в четвъртък.
Де Врис е сертифициран
като частен пилот
с инструментален рейтинг, който му позволява да лети в облаци.
Той започна обучението си за пилот с приятеля си Фишер през февруари 2016 г. Глен де Врис често публикуваше в социалните си медии информация за полетите си и дори си купува собствен еднодвигателен самолет “Даймънд” през 2020 г. В публикация в инстаграм от началото на октомври Де Врис показа издадена от FAA значка за пилотски умения, докато позира със самолета си. Значката се дава на пилоти, които поддържат познания в основите на полета, за да помогнат за смекчаване на произшествия поради пилотски грешки, липса на умения и неправилни познания, се посочва на сайта на FAA.
И легенди като Гагарин си отиват в тренировъчен самолет.
Юрий Гагарин е легенда. Първият човек, летял в Космоса, е идол на стотици и днес. Като свое вдъхновение го цитират дори Илон Мъск и Джеф Безос.
Над 50 години след смъртта му тя остава загадка. Как е възможно човекът, който пръв осъществява обиколка около Земята, в крайна сметка да загине при тренировъчен полет с двуместен самолет? Дали това е проява на сарказма на живота, или всъщност е лошо съшита комунистическа лъжа? Зад нелепия инцидент мнозина виждат прикрити интереси. И тъй като Гагарин е непрежалим, въображението на хората ражда всякакви теории за смъртта му.
Официалните данни за инцидента са оскъдни. Датата е 27 март 1968 година. Мястото е Новосьолово, на 18 км от град Киржач. 10,30 ч сутринта. Самолет МиГ-15 УТИ лети за стандартен тренировъчен полет. На борда му са полковник Гагарин и полковник Серьогин. Пилотира Юрий. Денят е слънчев. Без каквато и да е обяснима причина самолетът извършва рязка маневра, завърта се и се разбива в земята. И двамата опитни летци умират на място.
Данни за авария няма. С това се изчерпва информацията, която е разрешено да бъде споделена, за инцидента. В тези няколко изречения целият руски народ трябва да намери обяснение за безумната загуба и утеха на скръбта си. Защото смъртта на Гагарин предизвиква искрена мъка сред населението. Тя не е преиграна или пресилена като при смъртта на някои от съветските лидери. Напротив, Юрий е искрено обичан от хората и те не могат да приемат кончината му.
Тъгата се оказва благоприятна почва да покълнат множество конспирации. Сякаш за да подсили образа на Гагарин, се ражда теорията, че той загива по време на секретен полет към Луната.