Италианци с имена на коли

28.04.2021 Виолина Христова, Рим
Елетра не знае колко коли “Ламборгини” притежава.
Елетра не знае колко коли “Ламборгини” притежава.

Легендарните автомобили “Мазерати”, “Ферари” и “Ламборгини” са родени на 40-ина км един от друг.

Градовете Модена и Болоня отстоят само на 40-ина километра един от друг, но открай време битките между тях са като тези между две различни империи.

Вземете за пример кухнята и ще станете свидетели на разгорещени спорове между поддръжниците на лазаня (специалитета на Болоня) и тези на тортелините (специалитета на Модена).

Ако отидете на футболния терен, ще видите, че там направо прехвърча ток между клубовете на двата града. Истинската война обаче се разгаря най-вече в сферата на двигателите - Модена и Болоня са родните места на най-известните марки автомобили и мотори в света.

Болоня се гордее със своята “Мазерати”, която се ражда там, но после се мести в Модена. За да се реваншира, Болоня дава началото и на други две легендарни марки – на мотора “Дукати” и на колите “Ламборгини”. Модена пък се отсрамва с “Ферари”.

 

Раждането на “Ламборгини” е свързано с една

доста любопитна кавга между инж. Енцо Ферари,

основателя на едноименната марка, и

известния навремето индустриалец Феручо Ламборгини.

Производителят на трактори, бойлери и котели Ламборгини притежава “Ферари 250 GT”, но не е много доволен от автомобила си. Затова се оплаква от недобре функциониращата трансмисия на колата си лично на инж. Ферари. Нещо повече - дори си позволява да му даде съвети. Ферари, доста подразнен от този факт, просъсква през зъби: “Какво разбирате от коли вие, който карате трактор!”

Ламборгини решава да му отговори както подобава – наема се да направи лично автомобил, който “да е перфектен, макар и не революционен”. Така през 1963 г. във фабрика в Сант Агата Болониезе започва историята на автомобилната марка “Ламборгини”.

Какво правят днес наследниците на Феручо Ламборгини?

Безспорна звезда сред младите поколения е 26-годишната Елетра Миура Ламборгини, дъщеря на Тонино и внучка на Феручо Ламборгини. Тя е най-младата в богатата фамилия и за мнозина на Ботуша е известна като италианската Парис Хилтън.

Подобно на кола “Ламборгини”, и Елетра никога не остава незабелязана. Тя е секси момиче с изумрудени очи, което се възползва с пълни шепи не само от фамилното си име, а и от експлозивните си форми. “Спя всяка нощ с 42 диаманта”, призна Елетра неотдавна в тв предаване.

Диамантите са “инкрустирани” в бюста ѝ,

но и по останалите части от тялото ѝ, което обича да показва с прозрачни дрехи.

Елетра участва и в риалити шоуто MTV Super Shore, съвместна програма на музикалните канали на Испания, Италия и Латинска Америка. “За мен това не е начин да стана известна, а просто да се позабавлявам”, каза по този повод италианката. Живеещата от година в Милано Елетра все още няма ясни идеи къде точно иска да работи - в телевизията или в модата.

Обича шопинга в луксозните бутици на Милано и признава, че е много заета всеки ден, защото практикува езда, притежава три коня и 10 кучета. Има и чихуахуа като кучето на Парис Хилтън. Въпреки това Елетра не обича да я сравняват с нея, тъй като “се смята за по-селективна в избора на събития, които да посещава”.

Елетра не понася да ѝ се говори за пари.

“Те не ме интересуват. Понякога мъжете, като разберат коя съм, започват да ми говорят за замъците или колите, които притежават – не си дават сметка колко ме отегчават, защото за мен това са нормални, банални неща.”

Много са и хората, които се интересуват колко коли “Ламборгини” притежава Елетра Ламборгини. “Вече съм загубила сметката, не ги броя.”

В досегашната си кариера на известна личност Елетра е записала и снимки за списание “Плейбой”.

Потомъкът на Енцо Ферари не може да пилотира “Ферари”

72-годишният Пиеро Ферари е незаконният син и единствен пряк наследник на инж. Енцо Ферари, основателя на

най-желаната автомобилна марка на всички времена.

Пиеро се ражда от извънбрачната връзка на инженера с Лина Ларди, италианка със знатен произход.

С нея се запознава, докато тя работи в автомобилната къща “Орланди”. Страстна любов свързва двамата, но до последно Лина Ларди присъства дискретно в живота на патрона на “Ферари”. Той я посещава често в извънградската ѝ вила, която се превръща в негов втори дом. В същото време инженерът има законен син Дино от съпругата си, който обаче

боледува от мускулна

дистрофия и

умира на 24 г.

Въпреки това името му продължава да живее и до днес, тъй като основателят на марката дава името “Дино” на един от най-известните ѝ модели.

През 1978 г. умира и съпругата на Енцо Ферари. Едва след това на бял свят излиза и другата паралелна връзка на инженера – тази с Лина. Всъщност дотогава никой не знае за съществуването на Пиеро.

Енцо кани сина си за шеф на скудерията на “Ферари”, а през 1988 г. го прави и универсален наследник. Пиеро Ферари наследява и компанията - собственик на състезателната писта във Фиорано. До 2014 г. е и президент на самолетната компания “Пиаджо Аеро Индъстрис”.

Става законен наследник

на империята на баща си

чак след неговата смърт през 1988 г.

През 2016 г. Пиеро Ферари влезе за пръв път в класацията на “Форбс” за най-богатите хора в света. Със своите 1,17 млрд. долара за 10%, които притежава във “Ферари” (останалите 90% са на ФИАТ) Пиеро Ферари е на 41-о място сред богатите италианци.

За разлика от наследниците на много други богати фамилии Пиеро Ферари винаги е поддържал low profile, винаги е бил далече от прожекторите и от жълтите хроники.

Пиеро е баща на Антонела и дядо на 29-годишния Енцо Матиоли.

Когато младият Енцо се ражда, дядо му е на върха на щастието – първо, защото е момче, и второ, защото майка му го кръщава Енцо като основателя на “Ферари”.

Енцо завършва икономика

и маркетинг в Модена.

Още от малък носи “кръста си” - знае, че притежава огромна отговорност заради ценното наследство, оставено от прадядо му Енцо и че винаги трябва да бъде на висотата на името му.

Енцо е четвърто поколение Ферари и подобно на останалите мъже във фамилията знае, че не може никога да стане пилот на “Ферари”.

Навремето прадядо му Енцо Ферари забранява това, тъй като “пилотите рискуват живота си”. Подчиняват му се и синът му Пиеро, и правнукът му Енцо.

Братя Мазерати избират за символ тризъбеца на Нептун

През 1914 г. бъдещият инженер Енцо Ферари е само на 16 г., а Феручо Ламборгини e двегодишен.

В същата тази година Алфиери Мазерати основава в Болоня “Анонимна фирма Цех Алфиери Мазерати”. Така поставя началото на серията от италиански коли мечта, по които днес копнее целият свят.

Алфиери Мазерати, който до 1914 г. работи в автомобилната компания “Изота Фраскини”, привлича към новооснованата си фирма и двама от братята си – Еторе и Ернесто. Първоначално те правят състезателни коли за ралита на шосе по поръчка на миланската “Изота Фраскини”. Освен всичко Алфиери е и пилот. Участие в едно от ралитата с кола с мотор, който не е според регламента,

го дисквалифицира от

състезанията за 5 г.

Този инцидент депресира Алфиери, но същевременно се оказва и негов късмет. През тези години Алфиери има време да развие идеите си как да прави собствени коли. Избира и символ – тризъбец. Идеята идва от фонтана на Нептун в Болоня – там той държи въпросното копие с тризъбец. Логото е дело на единия от общо шестимата братя Мазерати – Марио, който е художник и единствен не участва в семейното автомобилно начинание.

Първата “Мазерати” се ражда през 1925 г. и веднага жъне триумф. Той е последван от серия от успехи. Алфиери обаче губи един от бъбреците си след автомобилен инцидент, а през 1932 г. умира при операция и на другия си бъбрек. През 50-те години братята се оттеглят от състезанията заради извънредно високите разходи. Така решават да се посветят на производството на суперлуксозни спортни коли. След серия от смени на собствеността през 2005 г. “Мазерати” отива в ръцете на ФИАТ.

На 1 декември 2014 г. групата отпразнува стогодишен юбилей в Болоня. На него присъстваха и двама преки наследници на братята Мазерати - братовчедите Карло и Алфиери, синове съответно на Еторе и Ернесто. Братовчедите са всъщност единствените, за които има никакви следи в медиите. Фамилията Мазерати винаги е живяла дискретно и далече от прожекторите.

Алфиери Мазерати е горд, че “Мазерати” е единствената европейска кола, печелила в Индианополис от 1919 до 1965 г. Карло Мазерати също припомня как през 30-те години братята Мазерати са постигнали 13 международни рекорда с три типа коли.